התחבר באמצעות פייסבוק, זה הרבה יותר מהיר
התחבר בעזרת פייסבוק:
זכור אותי
אוריגמי - קטגורית האוריגמי הגדולה בישראל
יצירה לילדים ולמבוגרים - באתר מדריכי יצירה שידהימו אתכם מחדש כל פעם
אוהבים מתוקים? לחצו בשביל עשרות מדריכי עוגות ועוגיות
איך להתגבר על לב שבורמאת: lipstick jungle
איך להיפרד מבחור טוב מבלי לפגוע בומאת: lipstick jungle
איך לנתק קשר עם בחור שאת מאוהבת בו מאת: lipstick jungle
איך לגרום לחברה שלך ממש להתעצבןמאת: tal
איך לגרום לבחור להזמין אותך לדרינקמאת: lipstick jungle
07/09/2016 16:00:56 מאת: meiraweiss כתב מתחיל
ע"פ מאירה וייס חקר הגוף כתופעה חברתית עבר מספר שינויים שניתן לבחון אותם על רצף הנע מהגוף הפיזי, דרך הגוף החברתי, אל הגוף הפוליטי.[iii] הגוף הפיזי מייצג את השלב הראשון בהסתכלות המחקרית על הגוף. זהו הצוהר המסורתי דרכו ראו אנשי מדעי החברה את הגוף כאובייקט פיזי, ביולוגי, וניטרלי מבחינה חברתית. הגדרה זאת נובעת מן האבחנה המסורתית (בחברה המערבית) בין טבע ותרבות, אבחנה הרואה בגוף חלק מן הטבע ולכן נמצא מחוץ לתרבות. בסוף המאה שעברה כתב אמיל דורקהיים שהאדם הוא "כפול". כפילותו של האדם, לפי דורקהיים, מתבטאת בקיומו של רובד פיזיקלי-גופני בסיסי לצד רובד גבוה יותר של מוסר וחיברות. הסוציולוגיה אמורה לעסוק ברובד השני, הגבוה יותר. מכאן נובע, לפי דורקהיים, שהגוף איננו בטווח הדיון הסוציולוגי.
האנתרופולוגים היו אלה שמילאו תפקיד חשוב ב"סוציולוגיזציה" של הגוף והפיכתו לאובייקט של מחקר חברתי. עבודתו של ון גנפ על טקסי מעבר, למשל, מילאה תפקיד מפתח בעניין זה. כיום אנו משתמשים במושג "טקסי מעבר" באופן יומיומי כדי להתייחס לארועים כמו ברית, בר-מצווה, קבורה, נישואים, מסיבות סיום, טירונות צבאית וכן הלאה. שימוש זה מתבסס על הגדרתו של ון גנפ , הטוען כי טקס מעבר הוא אירוע חברתי בעל שלבים קבועים, דרכם עובר האדם מסטטוס אחד למשנהו. ון גנפ (שכתב את מחקריו בצרפתית בתחילת המאה) השווה בין טקסי מעבר בתרבויות שונות והוכיח את תפקידו של הגוף ככלי וכאינדיקטור של המעבר. כך משתמשות תרבויות שונות בגוף כמצע המשקף את שינוי הסטטוס, למשל באמצעות צלקות, קעקועים, או ניתוחים המוטבעים בבשר – הסרת העורלה בטקס הברית,גילוח ראש האישה לאחר הנישואין, מילת בנות, תספורת צבאית.
הכניסו את שם החבר ואת כתובת האימייל שלו.